Diákoknak
Utolsó módosítás: March 23, 2020
Tedd a következő dolgokat:
-
Kövesd, időröl időre csekkold le saját email fiókod ha a telefonod nem értesít új levélről. Ide fognak érkezni a tanárok által küldött levelek, jellemzően feladattal.
Nagyon fontos
Ne hagyd email-jaidat olvasatlanul, vagy rosszabb, elolvasva de válasz nélkül! Ezzel valójában a házi feladataid torlódnak fel, nem lesz időd megcsinálni őket! Rosszabb esetben teljesen elveszíted a fonalat. Okosan tervezz!Fontos
Az email nem chat. Nem kell azonnal elolvasni (a tanár küldheti azt este v éjszaka is, ahogy ideje kiadja!). Nem kell azonnal "nekilátni", inkább tervezz és oszd be az idődet.Jófejség lvl infinite
Ha az email az osztállyal kapcsolatos (akár csak osztályon belüli csoport számára, pl idegen nyelvek) de a cimzett te voltál és nem a lista, segíts az osztálytársaidon, és továbbítsd azt a listára. -
“Munkaidőben” kövesd a Skype csoportot. Itt tudsz segítséget kérni a társaidtól, vagy kérdezni az OFÖ-től. De írhat is fontos dolgot az OFÖ. Egyúttal itt tudsz segíteni osztálytársaidnak is.
Fontos
Ne "lógj" állandóan a Skype-on (sem Viber-en). Iktass be néha pihenőt is. - A meglévő Viber csoportot használd célszerúen. Ha sulival kapcsolatos kérdésed van inkább a Skype-ot használd, mert ott jelen van az OFÖ is.
Ha leveled érkezik
Figyelmesen olvasd el a levelet. Ha feladat, és “munkaidő” van, neki is láthatsz! Ha nem, tervezd be mikor fogod megcsinálni.
Ha a tanár választ vár
Ha beadandót kell visszaküldened, akkor azt illik a Google Drive-ba feltölteni, és Linkkel megosztani.
Nézz utána, hova kell küldeni a választ! Ha a tanár nem úgy kapja meg a feladatot, ahogy kérte, tekintheti a munkádat elégtelennek.
Ha a tanár a listára kér választ, a tanár eredeti levelére írj válaszlevelet. Ha a tanár saját címére kéri a választ, új levelet írjál a megadott címre.
Tipp
Ha a tanár címére kell iskolai feladattal kapcsolatos emailt írnod, pl. hogy elküld a feladat eredményét, akkor az email tárgyát kezd az osztály nevével, pl. "6B Matek házi...". Gondolj bele, a tanár több osztályban is tanít(hat) és napi 100 emailt is kaphat! Ezzel a pici gesztussal könnyítesz a munkáján!Tanácsok
- Az online iskola is iskola. Ugyanúgy kell részt venni rajta, ahogyan a rendes oktatásban. Pontosan kell érkezni az online órákra, asztalnál ülni, felöltözve.
- Összpontosíts! Otthon ülve sokkal több olyan dolog van, ami könnyedén elvonja az ember figyelmét. Csak rápillantani a telefonra, kiugrani egy pillanatra a konyhába, ránézni a háttérben futó játékra - fontos, hogy ezeket a dolgokat minimalizáljuk, kapcsoljuk ki a telefont, vagy rakjuk egy másik szobába. Úgy üljünk a gép előtt, mintha az iskolában lennénk.
- Légy felkészült! Az online tanulás különleges technikai feltételeket igényel és fontos, hogy ne azzal menjen el az óra, hogy azt biztosítani kell. Legyen már az óra előtt bekapcsolva a gép, megnyitva a szükséges program, ellenőrizve az internetkapcsolat és a mikrofon, hangfal. Így is bőven lesznek fennakadások, de talán egy kicsit kevesebb.
- Kerüljük el a hangzavart! A videókonferenciák során rettentően zavaró tud lenni, ha 10-20 ember hátérzaját kell hallgatni. Vannak olyan zajok, amikre nem is gondolunk, de a mikrofonon keresztül borzasztóan zavarók lehetnek: vakarózás, csámcsogás, kopogás az asztalon, csokipapír zörgetése. Éppen ezért tanácsos, hogy mindenki csak akkor kapcsolja be a mikrofonját, amikor éppen beszél.
- Egyszerre egy beszéljen. Nagyon más sok embernek együtt beszélgetni, ha csak a hangot halljuk. A videókonferenciáknál, online óráknál (főleg, hogy a hang és a kép gyakran el is van csúszva kicsit) fontos, hogy aki beszélni akar, jelentkezzen, például a videókonferencia csetjében. Érdemes megállapodni ennek a pontos protokolljában. Biztosan lesz nagyon sok dolog, ami nem fog működni, vagy itt-ott fennakadások lesznek benne. Megszakad a net, rossz a link, elmegy a hang. Csak akkor fog működni a dolog, ha túl tudunk lendülni mindegyiken.
- Csak akkor fog működni ez az egész, ha mindnyájan akarjuk. A mostani helyzet extra konstruktivitást és különleges rugalmasságot követel mindenkitől. Ez az a pillanat, amikor a leginkább van szükségünk a kölcsönös bizalomra és arra, hogy közös dologként kezeljük a tanulást.